Om Proletar


Vinner av Årets Byrå

Digitalbyrået Proletar vant den 10. April 2019 kåringen «Årets byrå» i Performance-kategorien. Selskapet ble startet av tre gründere for to år siden. På kort tid har de etablert seg som en seriøs aktør innen datadrevet markedsføring. Kundelisten er svært solid og variert, med store selskaper som Finn, Norwegian Airlines,  Bank Norwegian og Varner i tillegg til flere spennende oppstartselskaper.

Suksessen til Proletar

Mye av nøkkelen til sukseén ligger i våre medarbeidere og arbeidsformen med kunden. Våre ansatte er vår merkevare, vi ansetter utelukkende flinke folk med høyere utdannelse og relevant erfaring. Sentrale prinsipper i Proletar er:

* Få kunder per ansatt
* Tett på kundeforholdet
* Operativt og strategisk

Noe av det vi ser gjør det mulig for oss å løse kundenes problemer på en best mulig måte er å sitte tett på kunden og ledelsen. Gjerne fysisk på ved deres kontorer og som en integrert del av deres team. Vi skal alltid ha få kunder per ansatt for å sikre at vi kan gå i dybden og levere best mulig tjeneste.

Hos oss er det alltid kundeansvarlig som er ansvarlig for alle kanaler operativt samt de strategiske forretningsmålene. Arbeidsmetodikken ligger i å jobbe med kunder per ansatt så vi kan levere best mulig tjeneste og jobbe tett mot ledelsen. Flere av oss sitter bortimot fulltid hos kunder i større prosjekter.

Proletar samarbeider i dag med små og store kunder.

Selv om vi er nyoppstartet, har vi mange store aktører på kundelisten. Mange av disse har sterke in-house team, byråer de jobber med eller er i prosess med å flytte ting inhouse – uavhengig kommer vi inn som rådgivere som ønsker å sitte så tett på kunden som mulig. Både fordi det gjør det mulig for oss å være så gode rådgivere som mulig for kunden, og for at kundene  mulig for kundene våre å utvikle sin egen organisasjon i samarbeidet med oss. Vi jobber også med mange sterke oppstartsmiljøer og selskaper. I flere av disse selskapene har vi enten gått inn med kapital eller tatt betalt i eierandeler, og på den måten sikre at vi har skin in the game for selskapene.

Veien Videre

Fortsette som vi råder, men kanskje bli litt bredere for å ha enda mer kompetanse inhouse på andre områder vi ser det er etterspørsel. Vi ønsker å vokse men ikke for vekstens skyld. Teamet og våre ansatte er vår merkevare, og det skal vi ikke aldri kompensere på. Vi skal fortsatt ha det gøy på jobb, fortsette å utvikle hverandre og kundene, reise til spennende steder og kunne feire når vi oppnår gode resultater.